اگر نگران پیک پنجم کووید-۱۹ هستید راهکارهای زیر را یکبار بخوانید.

  1. صفحه اصلی
  2. chevron_left
  3. اطلاعیه ها
  4. chevron_left
  5. اگر نگران پیک پنجم کووید-۱۹ هستید راهکارهای زیر را یکبار بخوانید.

? اگر نگران پیک پنجم کووید-۱۹ هستید راهکارهای زیر را یکبار بخوانید.
.
? رفتارهای پیشگیری از ابتلا به هرگونه ویروس جهش یافته ای همان پروتکلهای رایج ماسک زدن، برقراری تهویه، فاصله اجتماعی و … است. پس نکات را جدی بگیریم.

? یادمان باشد ویروسهای جهش یافته سرایت پذیری بالاتری دارند و جدی تر باید رعایت کنیم. به جد از افراد دارای علائم دور بمانید که احتمال ابتلا بالا رفته است.

? بدلیل گرمای هوا نباید پنجره های محل کار و خانه را بطور کامل بست. تهویه بایستی برقرار باشد تا ریسک انتقال بیماری کم شود.

?به نتایج تست کووید-۱۹ اکتفا نکنید. برخی واریانت ها توان تشخیصی تست ها را پایین می آورند. در تابستان هرگونه علایم شبه سرماخوردگی و حساسیت میتواند کووید-۱۹ باشد. به محض داشتن علائم از بقیه به جد دور بمانید و به پزشک مراجعه کنید.

? بنا به کمبود تست در برخی استان و شهرها، نگاه به آمار و ارقام ابتلا و … نکنیم. هرگونه علائم مشکوک به کووید-۱۹ یعنی کرونا مگر خلافش ثابت شود.

? به محض مشکوک شدن به علائم به پزشک و مرکز بهداشت محل سکونتتان مراجعه کنید. هر ساعت و روز دیر مراجعه کردن و نگرفتن درمان ساده اولیه یعنی یک قدم نزدیک شدن به خطر جدی.

? اگر واکسن زدید خود را مصون از ابتلا ندانید. واریانت ها اثر واکسن ها را ممکن است کم کنند. پس رعایت ها را جدی بگیرید.

? از رعایت ها و ماسک و فاصله اجتماعی خسته نشوید. بحث جان و سلامت خود، خانواده و دوستانتان درمیان است.

? اگر در اطرافتان کسی هست که اخیرا به استانهای جنوبی سفر کرده، به جد از او بخواهید رعایت کند و شما هم تا ۱۴ روز در مواجهه با وی دقت بالایی کنید.

? مهمانی، تجمعات و دورهمی ها همچنان عامل اصلی انتقال ویروس در پیک پنجم بوده و هست. گفتیم تا بدانید اگر فردا روز مبتلا شدید از حضور در مهمانی و تجمعات رفتن پشیمان نشوید.

? روی پیشانی هیچکداممان نوشته نیست از کرونا مصون هستیم یا قرار است قطعی مبتلا شویم. خطر ابتلا، بستری و بدحالی بیخ گوش همه ماست اگر رعایت نکنیم.

? به محض داشتن علایم با نزدیکانتان که کادر سلامت و بهداشت اند مشورت کنید.

? اگر مشکوک به ابتلا بودید خود را گول نزنید. خود را مبتلا بدانید تا اگر قطعی باشد خودمراقبتی تان بیماری را کنترل کند.

? در محل کار، خانواده و دوستان به محض مشاهده علائم در دیگران حتی با گفته وی که حساسیت و… است از او دور بمانید…..

? اگر علایم مشکوک به کووید-۱۹ داشتید در محل کار حاضر نشوید. در مهمانی و تجمعات نروید حتی اگر تستتان منفی شد و روز بعد تب و لرز و علایمتان بهتر شدید.
? اگر مبتلا شدید گول تبلیغات فروشندگان دارو و محصولات درباره درمان قطعی کرونا را نخورید. نباید دارویی که دیگران گرفته اند را مصرف کنید. پزشک باید شما را ببینید و براساس وضعیتی که دارید به شما درمان هدفمند بدهد. این توصیه را جدی بگیرید.
? جدی بگیریم! اگر رعایت نکنیم، شاید مبتلا و قربانی پیک پنجم خدای ناکرده یکی از ما باشیم!

کمیته سلامت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی

فهرست